vrijdag 10 september 2010

M M M trends

Trends ontstaan niet zomaar. Er word ingespeeld op de consumenten. Op gebied van trends en het ontstaan er van zijn er 3 termen erg belangrijk, micro trend, maxi trend en mega trend. De meeste trends beginnen met een micro trend. Dat is een kleine verandering in de markt. Bijvoorbeeld dat de consument tegenwoordig gezonder wilt zijn en meer aandacht besteed aan het welzijn en de gezondheid van zichzelf en liefhebbende. Daar word op ingespeeld, er word gezocht naar producten die voor deze doelgroep aantrekkelijk is! Dat kan een dienst zijn of een product. In dit geval zie je in de steden steeds meer gezondere dingen aangeboden. 
De micro trend breid zich uit naar een maxi trend! Als de micro trend succesvol is en er door de consument aandacht aan word besteed veranderd de micro trend langzaam in een maxi trend. Dit kan heel lang duren, maar de consument heeft meer behoefte aan beweging, gezond eten, recycling, milieu bewustheid etc. 
Uiteindelijk kan het een mega trend worden. Een mega trend is meestal blijvend en veranderd in een gewoonte bij de meeste mensen. Jaren geleden werd er nog niet stil gestaan bij het feit dat auto's misschien wel erg slechte gassen uitstootte en als je bij de doktor in de wachtkamer zat rookte je even een sigaretje voor je naar binnen ging. Dit soort dingen zijn tegenwoordig niet meer voor te stellen! Een trend ontwikkeld zich in de loop der jaren. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten